wtorek, 29 października 2013

Prosta Babka Mascarpone

Dzisiaj cos do kawy, pyszna i bardzo prosta babka mascarpone. Ja ja robie bardzo czesto na sniadanie...typowe wloskie,slodkie sniadanie. Przepis jest z owocami mrozonymi. I zeby bylo jeszcze prosciej,to owoce dodaje sie jeszcze zamrozone do ciasta :)
Ja czesto daje tez owoce suszone albo kandyzowane i oczywiscie gorzka czekolade. Tym razem wersja z suszonymi wisniami i gorzka czekolada...
Przepis pochodzi z programu telewizyjnego.





Skladniki

350g maki
200g cukru (ja daje 100g)
250g mascarpone
4 srednie jajka
50g mleka
maly proszek do pieczenia (15g)
120g mrozonych owocow obsypanych lekko maka

Mieszam w misce mascarpone z cukrem i mlekiem. Dodaje po jednym jajku na przemian z maka wymieszana z proszkiem. Na koniec delikatnie dodaje owoce i ciasto wlewam do formy z kominkiem. Pieke "do suchego patyczka"ok 45 min w temp 180 st C




Ciambella al mascarpone

Ingredienti
- 350 g di farina
- 200 g di zucchero (io lo metto 100g)
- 250 g di mascarpone
- 4 uova intere
- 50 ml latte
- 1 bustina di lievito per dolci
- 120 g di frutti di bosco surgelati

Preparazione
Il mascarpone , lo zucchero e il latte amalgamare bene con una frusta.
Aggiungere le uova , la farina, il lievito i frutti di bosco gelati e infarinati.
Versare l'impasto in uno stampo imburrato e infarinato.
Cuocere per 30/40 minuti a 180°.
Completare con zucchero a velo.

3 komentarze:

  1. Ja bym ją upiekła bez dodatków. Takie lubię. Ciekawi mnie ten dodatek maskarpone. Uściślij ile gramów bądź łyżeczek ma "mały proszek do pieczenia"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maly proszek do pieczenia to 15g...juz poprawiam :)

      Usuń
  2. A ja ją piekłam i nawet mam na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń